سفارش تبلیغ
صبا ویژن

معرفی جدیدترین لوازم صوتی:هدفون، هندزفری، اسپیکر، هدست

صفحه خانگی پارسی یار درباره

راهنمای خرید انواع هدفون و هندزفری 2019

انواع هدفون

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

در این مطلب به بررسی انواع هدفون و هندزفری می پردازیم تا بتوانیم با مقایسه مشخصات و ویژگی هایی مانند سرعت و کیفیت بهترین ها را خریداری نماییم. با ما باشید با راهنمایی خرید انواع هدفون و هندزفری در سال 2019.

انواع هدفون از نظر کاربرد حرفه‌ای

هدفون (Headphone)

مرسوم‌ترین نوع از ابزارهای پخش صدای شخصی است و معمولا از دو بلندگو تشکیل شده که وظیفه انتشار صدای استریو در گوش فرد را بر عهده دارند. از هدفون فقط برای گوش دادن به موسیقی استفاده می شود چون هدفون‌ها دارای میکروفون نیستند و قابلیت مکالمه ندارند.

 

ایرفون (Earphone)

ایرفون که با اصطلاحاتی مانند Earbud Headphone یا In Ear Headphone نیز شناخته می‌شود، نوعی خاص از هدفون با وزن سبک و ابعاد کوچک است که در داخل گوش قرار می‌گیرد.به علت کوچک بودن بلندگوها، مصرف کم انرژی و عدم نیاز به برق با ولتاژ بالا، بیشتر برای شنیدن موسیقی از طریق تلفن همراه و دستگاه‌های پخش موسیقی قابل حمل مثل MP3 Player و iPod و … استفاده می‌شود. ایرفون به دلیل وزن سبک و به راحتی قابل حمل بودن، کابرد زیادی بین ورزشکاران دارد. افرادی که تمایل دارند در هنگام انجام حرکات ورزشی نیز به موسیقی گوش کنند.

جالب است بدانید با افزایش استفاده از تلفن‌های همراه، تولیدکنندگان موبایل در حرکتی جالب اقدام به ترکیب ایرفون با یک میکروفون کرده‌اند که کاربر علاوه بر شنیدن موسیقی بتواند از ایرفون خود برای مکالمه نیز استفاده نماید. بنابراین امروزه اغلب ایرفون‌هایی که در اطراف خود می‌بینید، قابلیت مکالمه نیز دارند.

 

هدست (Headset)

هدفونی که دارای میکروفون باشد هدست نام دارد. از آن‌جا که هدست‌ها ابزارهایی تعاملی هستند و با آن‌ها هم می‌توان گوش داد و هم می توان مکالمه کرد، کاربرد هدست بیشتر برای مکالمه صوتی و تصویری،لابراتوارهای آموزشی، کلاس‌های آنلاین، اپراتورهای مراکز تماس (Call Center)  و همچنین گیمرهایی است که به صورت تیمی بازی می‌کنند.

از آن‌جا که در اغلب کاربردهای مربوط به هدست‌ها لازم است کاربر علاوه بر مکالمه با فرد مقابل به صداهای محیط اطراف نیز آگاه باشد (مانند کارمندان بخش امور مشتریان) وجود هدست‌هایی تنها با یک گوشی، بسیار رایج است.

 

هندزفری (Handsfree)

هندزفری در حقیقت نوعی هدست بی‌سیم است که کمک می‌کند در هنگام رانندگی یا زمانی که موبایل خود را در جیب‌تان قرار داده‌اید، بدون نیاز به در دست گرفتن تلفن همراه، بتوانید مکالمه کنید. اغلب هندزفری‌ها دارای کلیدهای کنترلی برای پاسخ دادن تماس، قطع کردن یا رد کردن تماس، افزایش و کاهش بلندی صدا و … هستند. هندزفری‌ معمولا به صورت تک‌گوش طراحی می‌شود و با کمک تکنولوژی‌های اتصال بی‌سیم مانند بلوتوث یا WiFi به تلفن همراه یا ابزارهای پخش موسیقی پرتابل متصل می‌شود.

هندزفری‌ها گاهی به صورت In-Ear‌ بوده و کاملا داخل گوش قرار می‌گیرند و گاهی نیز به صورت On-Ear هستند و مانند گیره روی گوش نصب شده یا به صورت قلاب به دور گوش قرار می‌گیرند.

 

هدفون-و-هندزفری

 

انواع هدفون از نظر حالت قرارگیری

 

 هدفون دور گوشی (Over Ear Headphone)

از لحاظ حجم جزو بزرگترین  است چرا که گوش شما به صورت کامل در داخل گوشی‌های آن قرار می‌گیرد و بلندگوها و قسمت نرم هدفون، کاملا گوش شما را می‌پوشاند. به همین دلیل برای جلوگیری از ورود نویز و صدای محیط از بهترین انواع هدفون به شمار می‌رود.

اگرچه به علت حجم و وزن بالاتر نسبت به سایر انواع، از نظر قابلیت حمل امتیاز خوبی نمی‌گیرد اما بر اساس آمارهای فروش، هدفون‌های دور گوش همچنان گزینه‌ی اول کاربران حرفه‌ای هستند.

نقاط قوت:

بهترین کیفیت صدا؛ هدفون‌های بزرگ دور‌گوش بهترین نمونه‌ها برای پخش موسیقی با کیفیت بالا هستند. درایور‌های بزرگ تاثیرگذارترین مولفه در تجربه‌ی بالای موسیقی این دسته از هدفون‌ها هستند.

باتری‌های حجیم؛ با وجود ابعاد بزرگ، تعجبی ندارد که این دسته از محصولات به حجیم‌ترین باتری‌ها در میان انواع Headphone ها مجهز هستند. 

راحتی بالا؛ به دلیل قرارگیری ابرهای هدفون دور لاله‌ی گوش و عدم تماس آن‌‌ها، هدفون‌های Over-the-Ear در کنار تقسیم بهتر وزن، راحتی بیشتری را در استفاده‌ی طولانی مدت به ارمغان می‌آورند. 

نقاط ضعف:

قابلیت حمل ضعیف؛ هدفون‌های دور گوش برای جابجایی بالا طراحی نشده‌‌اند و ابعاد بزرگ و وزن بیشتر آن‌ها، امکان حمل همیشگی را سلب می‌کنند. البته برخی از مدل‌ها همراه با کیف مخصوص عرضه می‌شوند؛ اما این موضوع به معنی حمل ساده‌ی آن‌ها و استفاده در هر شرایطی نیست.

قیمت؛ بسته به برند و مشخصات فنی، هدفون‌های دور گوش بازه‌ی قیمت گسترده‌ای دارند. اما عموما نمونه‌های باکیفیت این دسته از هدفون‌ها نسبت به برادران کوچک‌تر خود قیمت بیشتری دارند.

 

over-ear

 

هدفون روی گوشی (On Ear Headphone)

از Headphone دور گوشی کوچکتر هستند و تنها بخشی از لاله گوش را می‌پوشانند. از لحاظ ایزوله کردن صدا چندان مناسب نیست. بنابراین هم فرد استفاده‌کننده صداهای محیط اطراف را خواهد شنید و هم صدای موسیقی در حال پخش به محیط اطراف درز پیدا می‌کند و اطرافیان را اذیت خواهد کرد.هدفون‌های روی گوش اندازه نسبتا متوسطی دارند و آن‌ها را می‌توان در کیف‌های دستی معمولی قرار داد و با خود حمل کرد. اما در استفاده طولانی‌مدت، چون وزن آن‌ها فقط روی گوش تقسیم می‌شود، لاله گوش را خسته می‌کنند. با تمام این احوال، از متعادل‌ترین گزینه‌ها برای خرید و استفاده هستند.

نقاط قوت:

قابلیت حمل خوب؛ شاید این دسته از Headphone ها به اندازه‌ی ایرفون‌ها قابلیت حمل بالایی نداشته باشند، اما همچنان به لطف اندازه‌ی کوچک‌تر و وزن کم‌تر خود، برای جابجایی مداوم گزینه‌ی مناسبی هستند. برخی از انواع این هدفون‌ها قابلیت تا شدن و قرارگیری در کیفی مخصوص برای بهبود این مولفه را نیز دارند.

باتری‌های بزرگ‌تر؛ در صورتی که به دنبال خرید گزینه‌های بی‌سیم هستید، Headphone های آن‌ایر به لطف ابعاد بزرگ‌تر، باتری‌های حجیم‌تری نیز دارند تا امکان لذت طولانی‌تری از موسیقی داشته باشید.

کیفیت صدای بهتر؛ بسیاری از آن‌ایر ها به لطف درایور‌های بزرگ‌ خود، کیفیت صدای خروجی خوبی را نیز به همراه خواهند داشت.

نقاط ضعف:

قابلیت‌ حمل سخت‌تر نسبت به ایرفون‌ها؛ با وجود ابعاد کوچک‌تر این هدفون‌ها نسبت به انواع دورگوش، Headphone های روی‌گوش گزینه‌ی مناسبی برای قرارگیری در جیب نیستند.

عدم عایق‌بندی مناسب؛ هدفون‌های روی گوش ضعیف‌ترین نمونه‌ها در عایق‌بندی محیط پخش موسیقی نسبت به نمونه‌های درون‌گوش یا دور‌گوش هستند.

 

on-ear

 

هدفون داخل گوشی (In Ear Headphone)

کوچکترین نوع موجود در بازار هستند که کاملا داخل گوش قرار می‌گیرند و صدا را کاملا به صورت مستقیم به داخل کانال گوش منتقل می‌کنند. برای قرارگیری در داخل گوش دارای یک بخش نرم و لاستیکی است که ایرباد (Earbud) نام دارد. در صورت انتخاب اندازه مناسب ایرباد، از لحاظ راحتی استفاده، بسیار عالی است. اما در صورت انتخاب اندازه نامناسب، واقعا کلافه‌کننده می‌شود. چون هم به راحتی از گوش می‌افتد و هم باعث آزار و ملتهب شدن محیط داخلی گوش می‌شود. Headphone های داخل گوشی به دلیل اندازه کوچک و وزن کم بهترین گزینه از نظر قابلیت حمل هستند. برای فعالیت های ورزشی و در هنگام حرکت بسیار کاربردی هستند اما چون امکان استفاده از بلندگوهای بزرگ در این نوع هدفون وجود ندارد، نباید انتظار چندان بالایی از توان خروجی و کیفیت صدای این هدفون‌ها در استفاده‌های حرفه‌ای داشته باشید.

نقاط قوت:

قابلیت حمل بالا؛ با توجه به ابعاد کوچک و وزن اندک ایرفون‌ها، آن‌ها گزینه‌ی ایده‌آلی برای کاربرانی است که همواره در حرکت و سفر بوده و به دنبال محصولی کاربردی هستند. 

عایق‌بندی صدا؛ ایرباد‌ها به دلیل قرارگیری در داخلی لاله‌ی گوشی، توانایی زیادی در عایق‌سازی محیط برای عدم خروج صدای موسیقی به بیرون یا ورود نویز محیط اطراف به داخل گوشی دارند.

گزینه‌ی مناسب هنگام فعالیت‌های ورزشی؛ اگر به دنبال گزینه‌ای مناسب برای تجربه‌ی موسیقی هنگام تحرک یا فعالیت‌های ورزشی هستید، ایرفون‌ها به لطف اندازه‌ی کوچک و وزن کمتر در کنار قرارگیری کامل در داخل لاله‌ی گوش، امکان افتادن را بسیار کاهش می‌دهند. 

نقاط ضعف:

کیفیت صدا؛ اگر کیفیت بالا اولویت اول خرید شما است و به دنبال تجربه‌ی دقیق موسیقی هستید، ایرفون‌ها به دلیل درایور‌های کوچک‌تر توانایی کمتری در پخش صدا در مقایسه با برادر‌های بزرگ‌تر خود دارند.

گره خوردن سیم‌ها؛ یکی از بزرگ‌ترین معضلات ایرفون‌های سیمی، گره خوردن سیم آن‌ها است. راه‌کارهای مختلفی برای حل این مشکل توسعه یافته‌اند اما هیچ یک تاکنون موفق به حل کامل این مشکل نشده‌اند.

in-ear

 

هدفون پشت گردنی (Neck Band Headphone)

بدنه آن مانند گردنبند به دور گردن قرار گرفته و گوشی‌های آن توسط سیم یا دستک‌های ثابت، در داخل گوش قرار می‌گیرد. از لحاظ حجم و وزن از هدفون‌های داخل گوش و گیره‌ای بزرگتر و از هدفون‌های روی گوشی و دور گوشی کوچکتر است.Headphone پشت گردنی هم برای فعالیت‌های پر تحرک و هم برای جابجایی گزینه‌ای مناسب است.برای افرادی که دوست ندارند بدنه هدفون روی سر آن‌ها قرار گرفته و آرایش موهای آنها را خراب کند، گزینه‌ای ایده‌آل محسوب می‌شود.

نقاط قوت

قابلیت حمل خیلی خوب: با وزن و حجم بسیار کمی که دارند برای کاربردهای هنگام حرکت و جابجایی مناسب هستند.زمانی که روی گردن قرار می‌گیرند نیز ظاهر مناسبی دارند. برخی از انواع آن، قابلیت تاشدن هم دارند.

تنوع مدل: بخش بلندگوی این نوع هدفون‌ها هم در نوع داخل گوشی و هم در نوع روی گوشی تولید می‌شود.بنابراین هدفون‌های پشت گردنی در مدل‌های بسیار متنوع و برای سلیقه‌های مختلف تولید و عرضه می‌شوند.حفظ زیبایی ظاهری: بدنه این نوع هدفون‌ها پشت گردن را می‌پوشاند و معمولا زیر یقه لباس مخفی می‌شود. بنابراین اطرافیان متوجه وجود آن نخواهند شد و از طرف دیگر، چون بدنه هدفون روی سر قرار نمی‌گیرد، منجر به به هم‌ریختگی موهای شما نیز نمی‌شود.

نقاط ضعف

شارژدهی نه چندان مناسب: به علت حجم کم امکان تعبیه باتری‌ها بزرگ در این نوع هدفون مقدور نیست.معمولا این Headphone ها مدت زمان شارژدهی زیادی ندارند.

سخت بودن در وضعیت اتصال با سیم: معمولا به صورت بی‌سیم تولید می‌شوند.چون اتصال آن ها به تلفن همراه از طریق سیم، اندکی سخت و عجیب است.

قیمت تقریبا زیاد: به علت بی‌سیم بودن اغلب هدفون‌های پشت گردنی، معمولا نمی‌توانید در بازه‌های قیمتی خیلی ارزان پیدا کنید.

 

هندزفری

 

 انواع هدفون از نظر ویژگی‌های تکنولوژیک

 تکنولوژی هدایت استخوانی (Bone Conduction)

فناوری القای استخوانی بر اساس هدایت ارتعاشات صوتی به بخش داخلی گوش عمل می‌کند و بهترین راهکار برای افرادی به شمار می‌رود که بخش بیرونی گوش آن‌ها دچار اختلال است و نمی‌توانند مانند افراد عادی از هدفون‌های معمولی استفاده کنند. البته افراد عادی هم می‌توانند از این نوع برای مکالمه یا شنیدن‌ موسیقی استفاده کنند اما به علت هزینه بالای تجاری‌سازی این فناوری، در حال حاضر خرید این نوع هدفون‌ها چندان به صرفه نیست. جالب است بدانید عینک گوگل یکی از اولین ابزارهای تجاری بود که از این فناوری استفاده کرد.

 بی‌سیم و با سیم (Wired or Wireless)

یکی از تأثیرگذارترین فاکتورها در خرید هدفون این است که از مدل‌های با سیم استفاده کنید یا بی سیم. چرا که این فاکتور بر تجربه کاربری، قیمت، کیفیت صدا و … تأثیرگذار است. هدفون‌های بی‌سیم که عموما از فناوری بلوتوث یا در برخی موارد از فناوری‌های دیگر استفاده می‌کنند، معمولا گران قیمت هستند. از سوی دیگر، جک 3.5 میلی‌متری  در برخی از انواع تلفن همراه جدید حذف شده است و شما را مجبور به خرید آن می‌کند. در ضمن، هدفون‌های حرفه‌ای معمولا با سیم هستند و نوع بی‌سیم آن کیفیت صدایی معادل با انواع سیمی ارائه نمی‌کنند. در ضمن هنگام استفاده از هدفون‌های بی‌سیم، محدودیت‌هایی مانند مدت زمان نگهداری شارژ را نیز باید مد نظر داشته باشید.

نقاط قوت بیسیم

حذف سیم؛ نبود سیم بزرگ‌ترین مشخصه و البته نکته‌ی مثبت در Headphone های بلوتوث است که کاربر از گره خوردن مداوم، امکان قطع شدن و سایر مشکلات آن راحت می‌کند.

کیفیت صدای خوب؛ کاربران حرفه‌ای همواره استفاده از هدفون‌های عادی را به انواع بی‌سیم ترجیح می‌دهند؛ زیرا معتقد هستند کیفیت پخش صدا در این دسته هیچ‌گاه به کیفیت انتقال سیگنال با سیم نخواهند رسید. با این حال طی سال‌های گذشته و با پیشرفت فناوری بلوتوث، هدفون‌های بی‌سیم اکنون توانایی بسیار بالایی در پخش موسیقی دارند. البته پیش از خرید در نظر داشته باشید که پخش‌کننده‌ی شما از نسخه‌ی بلوتوث پشتیبانی کند.

نقاط ضعف بیسیم

عمر باتری؛ نگرانی از اتمام شارژ  یکی از بزرگ‌ترین معضلات استفاده از هدفون‌های بی‌سیم است. این موضوع در رابطه با انواع ایرفون بیشتر جلوه می‌کند و برخی مواقع تنها منجر به نارضایتی کاربران خواهد شد. پس پیش از خرید حتما از عمر باتری Headphone مدنظر خود و میزان استفاده‌ی روزانه‌ی خود از آن، اطمینان حاصل کنید.

تداخل امواج ؛ یکی از بزرگ‌ترین مشکلات دستگاه‌های بی‌سیم، امکان تداخل امواج است. با این حال با پیشرفت تکنولوژی بی‌سیم، شاهد کاهش قابل توجه این مشکل هستیم.

تطابق استاندارد ارتباطی؛ با این که پیشرفت فناوری بلوتوث منجر به افزایش محسوس کیفیت پخش موسیقی در نوع بی‌سیم شده است، اما مشکلاتی نظر عدم تطابق هدفون‌های جدید با گوشی‌های قدیمی‌تر که از کدک‌های aptX و LDAC پشتیبانی نمی‌کنند، هم‌چنان موجود است.

 پشت باز یا پشت بسته (Open Back or Closed Back)

اگر به Headphone های دور گوشی یا روی گوشی موجود در بازار دقت کرده باشید، متوجه می‌شوید که بخش پشت گوشی در برخی از انواع این هدفون‌ها کاملا بسته است و شما بلندگوها را مشاهده نمی‌کنید درصورتی که در برخی انواع دیگر، پشت گوشی هدفون باز است یا با یک توری فلزی یا پلاستیکی محافظت می‌شود که باز هم بلندگوها از لابلای آن مشخص هستند.

نوع پشت بسته اصوات را به محیط اطراف نشت نمی‌دهد و همینطور صداهای بیرون را نیز به داخل گوش فرد راه نمی‌دهد. بنابراین فرد در محیطی ایزوله قرار می‌گیرد درحالی که هدفون پشت باز امکان انتقال صدای محیط اطراف به گوش فرد را نیز فراهم می‌کند و برای محیط‌هایی مانند استودیوهای ضبط صدا برای رادیو یا خوانندگی مناسب است تا فرد بتواند صدای خود یا محیط اطراف را نیز به خوبی بشنود.

 

هدفون با سیم جداشدنی (Detachable Cord Headphone)

سیم هدفون اولین قسمتی از این وسیله است که دچار خرابی و قطعی می‌شود. خصوصا اگر دائما در حال جابجایی باشید و لازم باشد مرتبا سیم آن را جمع کرده و باز کنید. بنابراین برخی انواع هدفون دارای جک 3.5 میلی‌متری صدا هستند و می‌توانید سیم هدفون را از گوشی آن جدا کنید.

مزیت دیگری که قابلیت جداشدن سیم برای شما فراهم می‌کند این است که در صورت کوتاه بودن سیمی که در جعبه آن وجود دارد، به راحتی می‌توانید از سیم‌های بلندتری که در بازار به فروش می‌رسند استفاده کنید.

 

 

انواع هدفون

 

قابلیت حذف نویز (Noise Cancelling)

اگر نسبت به صداهای محیط اطراف بسیار حساس هستید می‌توانید هدفون نویز کنسلینگ خریداری کنید تا در هنگامی که سوار خودرو یا هواپیما هستید یا مثلا در محیطی هستید که یک فن هواکش بزرگ و پر سر و صدا دائما در حال کار است، فقط صدای فایل صوتی مورد نظرتان را بشنوید و از نویزها در امان باشید.این نوع با قابلیت حذف نویز، از یک روش جالب برای ارائه خالص‌ترین و تمیزترین صدای ممکن به کاربر استفاده می‌کنند. در داخل این هدفون‌ها یک میکروفن و پردازنده‌ تعبیه شده است که وظیفه ضبط صدای محیط، تجزیه و تحلیل اطلاعات، ایجاد موج فرکانسی معکوس و ارسال دوباره صدا به بلندگوها را برعهده دارند تا نویز موجود در محیط حذف شود.مهم‌ترین مشخصه‌‌ی  نویز کنسلینگ (Noise-Cancelling) تجهیز به میکروفن و پردازنده‌ است. آن‌ها صدای محیط را ضبط کرده و سپس موج معکوسی ایجاد می‌کنند و آن را به هدفون‌ها دوباره باز می‌گرداند تا نویز موجود در محیط حذف شود. عملیات حذف نویز در صدا‌های محیطی فرکانس‌های پایین به خوبی کار می‌کند؛ این در حالی است که این پروسه تاثیر کمتری در فرکانس‌های میانی و بالا دارد. بدین ترتیب اگر در هواپیما باشید، صدای پیشرانه‌های هواپیما به خوبی فیلتر می‌شوند و آن‌ها را نخواهید شنید در حالی که این عملیات تاثیر خوبی بر صدای گریه‌ی کودک کنار شما نخواهد داشت.

 

 قابلیت صدای سه‌بعدی (3D Sound)

گوش انسان توانایی تشخیص جهت صدا را دارد. شرکت‌های سازنده نیز در تلاش هستند تا با پخش موسیقی از جهات مختلف به شبیه‌سازی محیط اتاق یا کنسرت بپردازند. عموما هدفون‌های دور گوش به دلیل فضای بزرگ‌تر، توانایی بیشتری برای این مساله دارند؛ این در حالی است که ایرفون‌ها به دلیل تزریق مستقیم صدا به داخل محفظه‌ی گوش، توانایی بسیار کمتری در این زمینه دارند. 

عموما Headphone های مخصوص بازی و گیمینگ توانایی بیشتری در پخش صدای سه بعدی دارند. درک صدای بهتر محیط یکی از مهم‌ترین مولفه‌ها هنگام تجربه‌ی بازی‌ها است و در همین راستا شرکت‌های فعال در عرصه‌ی تولید این نوع ، از روش‌های متفاوتی مانند تعبیه‌ی چند درایور در هر گوشی هدفون، برای دستیابی به این هدف استفاده می‌کنند.

 

جمع‌بندی

همان‌طور که در این مطلب خواندید، هدفون‌ها در اندازه‌ها و انواع مختلفی در دسترس هستند که هر کدام را بسته به نوع کاربری خود می‌توانید انتخاب کنید. Headphone های پشت‌بسته و دور گوشی به دلیل قابلیت حذف صداهای محیط اطراف و جلوگیری از درز صدا، برای استفاده‌های حرفه‌ای در استودیوهای ضبط صدا مناسب‌تر بوده ولی در استفاده درازمدت ممکن است گوش‌ها را اذیت کنند. در حالی که Headphone های روگوشی سبک‌تر بوده و انواع پشت‌باز نیز صداهای محیط را بیشتر به گوش می‌رساند. هدفون‌های داخل گوشی و ایربادها نیز به دلیل سبکی برای مسافرت مناسب‌تر بوده و می‌توانند کیفیت بالایی را نیز ارائه دهند. هدفون‌های بی‌سیم بلوتوثی نیز با حذف سیم‌های دست و پاگیر، برای بسیاری از کاربران علاقه‌مند به گوش دادن به موسیقی مناسب‌اند ولی گران‌قیمت‌تر بوده و نیاز به شارژ شدن دارند. Headphone های حذف نویز نیز دارای تکنولوژی‌های پیشرفته‌ای هستند که تجربه گوش دادن به موسیقی را به خصوص برای کسانی که در محیط پر سر و صدایی هستند خوشایند می‌سازد.