سفارش تبلیغ
صبا ویژن

معرفی جدیدترین لوازم صوتی:هدفون، هندزفری، اسپیکر، هدست

صفحه خانگی پارسی یار درباره

مقایسه هدفون ورزشی جبرا Elite Sport با هدست جبرا استپ وایرلس

جبرا با هدست جبرا الیت اسپورت خود بود که وارد دنیای هدست‌های تماما وایرلس شد و در کنار آن، قابلیت‌های مختلفی مانند اندازه‌گیری ضربان قلب را هم اضافه کرده است. در این مطلب نگاهی به هدفون جبرا Elite Sport داشته و آن را با جبرا استپ وایرلس مقایسه می‌کنیم.

 

هدفون-جبرا

جبرا Elite Sport اولین تلاش این شرکت برای وارد شدن به دنیای هدست‌های تماما بی سیم بود. اولین نسخه این هدست در سال 2016 به بازار عرضه شد و یک سال بعد، هدفون بی سیم جبرا مدل Elite Sport نسل دوم با طول عمر باتری بیشتر عرضه شد. اما چه چیزی در این هدست نظرات را جلب می‌کند؟ نکته اول این است که این هدفون کاملا ضدآب و عرق است. همچنین این دستگاه دارای قابلیت سنجش ضربان قلب است که از طریق گوش شما، تحلیل‌های سلامتی لازم هنگام ورزش را انجام می‌دهد.

همانطور که از یک هدست ساخت جبرا انتظار می‌رود، شاهد عملکرد بسیار خوب هنگام پاسخ به مکالمه هستیم و دلیل آن هم تکنولوژی کاهش نویز موجود در این دستگاه است. همچنین یکی از نکات خوب این دستگاه، اتصال باثبات و باکیفیت آن است. اما باید گفت که قیمت این هدست نسبت به قابلیت‌های آن کمی زیاد است. به همین دلیل قصد داریم در ادامه مطلب، جبرا Elite Sport را با هدست متفاوت و ارزان‌تر جبرا استپ وایرلس که قابلیت‌های خوبی دارد و می‌تواند به عنوان یک هدست ورزشی استفاده شود، مقایسه کنیم.

مقایسه هدست جبرا استپ وایرلس با هدفون بی سیم جبرا مدل Elite Sport نسل دوم

طراحی جبرا الیت اسپورت و استپ وایرلس

این دو هدست طراحی‌های کاملا متفاوتی نسبت به هم دارند. جبرا Elite Sport از جنس پلاستیک بوده و مقاومت بالایی دارد. این هدست گوشی‌های بسیار بزرگ و مستقل از هم دارد که می‌توانند در گوش‌های کوچک کمی مشکل ساز باشند، اما در کل به خوبی در گوش جای می‌گیرند. این هدست جبرا دارای استاندارد IP67 بوده که به معنی مقاوم بودن در برابر گردوغبار و همچنین ماندن به مدت 30 دقیقه در 1 متری زیر آب است. هدست جبرا Elite Sport از دکمه‌های لمسی استفاده نمی‌کند و دکمه‌های فیزیکی دارد. شاید لمس دکمه‌های فیزیکی هنگام ورزش و عرق کردن راحت‌تر از دکمه‌های لمسی باشد، اما از سوی دیگر برای فشردن دکمه‌های فیزیکی باید هربار به گوش‌ها خود فشار بیاورید که بسیار آزار دهنده است. اندازه‌های مختلفی برای بخش‌های باله و نوک هدست در جعبه وجود دارند که می‌توانید برای راحتی بیشتر، متناسب با گوش خود یکی را انتخاب کنید.

قیمت Jabra Elite sport

در سوی دیگر استپ وایرلس را داریم. جنس این هدست از پلاستیک سبک است و وزن 16.5 گرمی دارد. اندازه‌های مختلفی برای قسمت نوک استپ وایرلس در جعبه وجود دارد که می‌توانید با توجه به اندازه گوش خود از آن‌ها استفاده کنید. قلاب‌های گوشی جبرا استپ وایرلس انعطاف پذیری خوبی داشته و بسیار راحت هستند. هدف این قلاب‌‌ها محکم نگه داشت هدست در گوش شما هنگام انجام فعالیت‌های ورزشی شدید و همچنین کاهش وزن خود گوشی‌ها روی کانال گوش‌ها است. یکی از ویژگی‌های بسیار خوب استپ وایرلس این است که می‌توانید این قلاب‌ها را از هدست جدا کنید. با توجه به اینکه این قلاب‌ها در استفاده طولانی مدت می‌توانند باعث اذیت گوش‌ها شوند، این امر نکته مثبتی است. استپ وایرلس با توجه به اینکه یک هدست ورزشی است، طبق گفته جبرا در برابر گردوغبار و آب از خود مقاومت نشان می‌دهد اما کاملا ضدآب نیست.

عملکرد و کیفیت

جبرا Elite Sport دارای بیس خوبی است که یک ویژگی مهم برای هدست ورزشی به شمار می‌رود. کیفیت کلی صدا به عنوان یک هدست ورزشی برای جبرای Elite Sport خوب است اما اگر از خوره‌های صدا هستید، باید به دنبال دستگاه دیگری برای زمان‌های عادی خود باشید. اما این به هیچ وجه به معنی بد بودن صدا نیست. در این هدست تعادل بسیار خوبی بین صداهای زیر و بم وجود دارد.

 

هدست-جبرا

در سوی دیگر با توجه به قیمت استپ وایرلس، با یک هدست با کیفیت روبه‌رو هستید. انواع سبک موسیقی‌ها کیفیت خوبی در این هدست دارند و اگر از کاربران معمولی هستید، قطعا بهترین انتخاب برای شما خواهد بود. در صورتی که از حرفه‌ای های موسیقی هستید، قطعا کمبود برخی موارد را نسبت به هدست‌هایی که قیمت بسیار بیشتری دارند، حس می‌کنید.

قابلیت‌های سلامتی

 

هدفون-ورزشی-جبرا

از نظر قابلیت‌های و ویژگی‌های سلامتی باید بگوییم که استپ وایرلس حرفی برای گفتن ندارد که با توجه به قیمت این دستگاه، مورد تعجب آوری نیست. در سوی دیگر هدست جبرا Elite Sport را داریم که از این لحاظ مجهز است. با استفاده از برنامه Jabra Sport Life که برای اندروید و iOS موجود است، می‌توانید به هدفون وصل شده و از مزایای بی‌شمار آن بهره ببرید. با استفاده از این اپلیکیشن شما می‌توانید ضربان قلب و آمار ورزش‌ها را بسنجید. این آمار شامل، زمان، سرعت، مسافت، قدم‌ها، کالری‌ها، تخمین VO2 MAX، تکرار‌ها و … می‌شوند.

 

طول عمر باتری

هدست جبرا Elite Sport طول عمری حدود 4.5 ساعت دارد اما در استفاده روزمره احتمالا کمتر از این مقدار باشد. قاب مخصوص این دستگاه دو شارژ دیگر را برای الیت اسپورت فراهم می‌کند. این یعنی حدود 13 ساعت می‌توانید از این دستگاه قبل از اینکه نیاز به وصل کردن به برق داشته باشید، استفاده کنید.

استپ وایرلس هم در تست‌ها انجام شده، می‌تواند حدود 5 ساعت دوام بیاورد که مقدار قابل قبولی است.

 

هدست-جبرا-استپ-وایرلس

قیمت اولیه و کنونی این دو محصول اختلاف زیادی با هم دارند. قیمت Jabra Elite Sport هنگام عرضه 250 دلار بود که بسیار گران محسوب می‌شد. از سوی دیگر قیمت هدفون جبرا استپ وایرلس هنگام عرضه حدود 80 دلار بود. اما در حال حاضر این دو هدفون را می‌توان با قیمت‌های پایین‌تری تهیه کرد. هم‌اکنون قیمت Jabra Elite Sport بین 100 تا 200 دلار در فروشگاه‌های مختلف تغییر می‌کند. این در حالی است که قیمت کنونی استپ وایرلس بین 30 تا 50 دلار است.

سخن نهایی

همانطور که مشاهده کردید، این دو هدست جبرا چندان قابل مقایسه با هم نیستند، اما هر دو کاربران هدف خود را دارند. اگر نمی‌خواهید پول زیادی را برای یک هدفون ورزشی با قابلیت‌های سلامتی صرف کنید، می‌توانید هدفون جبرا استپ وایرلس را تهیه کنید که یک هدفون ورزشی بسیار خوب در رده قیمتی خود است. اگر هم هزینه برای شما اهمیت ندارد، می‌توانید هدست جبرا الیت اسپورت را تهیه کنید که قابلیت‌های بسیار خوبی دارد در قبال قیمت بالای خود دارد.